Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Λεξιπλάστες

Απέραντο θαυμασμό προκαλεί η ικανότητα του επικοινωνιακού επιτελείου της κυβέρνησης στη μετονομασία δυσάρεστων όρων της πολιτικής και οικονομικής ορολογίας σε πιο ευχάριστους και ήπιους.

Για παράδειγμα: η τρόικα έγινε "θεσμοί" ,  το τρίτο μνημόνιο έγινε  "συμφωνία", τα νέα δάνεια έγιναν "αναπτυξιακά πακέτα", τα κέντρα κράτησης μεταναστών έγιναν "κέντρα φιλοξενίας προσφύγων".

Τελευταίο λεξιπλαστικό επίτευγμα, η σημερινή αναφορά του πρωθυπουργού, στα πλαίσια της κοινής συνέντευξης τύπου με το γ.γ. του ΝΑΤΟ, στις συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας  με καθημερινές  παραβιάσεις του εναέριου χώρου της Ελλάδας και υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από τα νησιά μας , ως "αύξηση της παραβατικής πτητικής δραστηριότητας των γειτόνων στον εναέριο χώρο μας".

Πόσο πιο ωραίο και ήπιο ακούγεται!
Αφού πλέον τα μαχητικά μας δε θα χρειάζεται να  αναχαιτίζουν τα τουρκικά αεροσκάφη.
Θα τα βγάζουν φωτογραφία και θα τους στέλνουν κλήσεις για τις πτητικές παραβάσεις, όπως γίνεται στην εθνική οδό με την τροχαία.

Θα ήταν λοιπόν δόκιμο κι επιθυμητό, αν καταφέρναμε να μιμηθούμε  αυτή την ικανότητα  της κυβέρνησης κι εμείς  στην καθημερινότητά μας και να ωραιοποιούμε τις εκφράσεις μας.

Παραδείγματος χάριν:

Αντί να λέμε σε κεράτωσα, να λέμε "είχα μία άνευ ιδιαίτερης σημασίας σωματική συνεύρεση με άλλον".

Αντί να λέμε πλακώθηκα  άσχημα με τον κολλητό μου, να λέμε "είχαμε με τον αγαπητό μου φίλο μία εποικοδομητική ανταλλαγή διαφορετικών απόψεων που κατέληξε, δυστυχώς, σε  έντονη διαφωνία".

Αντί να λέμε έχω να πληρωθώ τρεις μήνες, να λέμε "περιμένω αναδρομική καταβολή τριών μισθών".

Αντί να λέμε είμαι μακροχρόνια άνεργος, να λέμε "διερευνώ ενδελεχώς τις δυνατότητές μου στην αγορά εργασίας".

Αντί να λέμε έχασαν πάλι με κάτω τα χέρια τα παρτάλια, να λέμε "χωρίς να αποδώσει σύμφωνα με τις δυνατότητές της η ομάδα μου, έφερε τελικώς άλλο ένα δυσμενές αποτέλεσμα".

Κι ένα τελευταίο που μου 'ρθε τώρα στο μυαλό:
Αντί να λέμε τι γίδι ήμουν που πίστεψα ότι ο Τσίπρας θα έσκιζε τα μνημόνια και τον ψήφισα, να λέμε "τι γίδι ήμουν που πίστεψα ότι ο Τσίπρας θα έσκιζε τα μνημόνια και τον ψήφισα".
Αυτό δεν ωραιοποιείται, όσο λεξιπλάστης κι αν είσαι.

1 σχόλιο:

  1. Έδωσες ρέστα..."είχα μία άνευ ιδιαίτερης σημασίας σωματική συνεύρεση με άλλον".χαχαχαχα Τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή